Egészséges fogyáshoz – A testsúly optimalizálásához vezető lépések

Egészséges fogyáshoz – A testsúly optimalizálásához vezető lépések

– Okok: mind szellemi, lelki és fizikai oldalon jelentkezhetnek. Ne becsüljük alá ezt: nem elég a testünket táplálnunk, lelki és szellemi szükségleteinket is be kell töltenünk! Nem az állatvilág csúcsa vagyunk, hanem emberek.
– Az önvád, a segítség kérésének szégyellése-elutasítása, valamint a félelem mind-mind, egytől egyig stresszállapotot eredményeznek, így meg kell tőlük szabadulni! Te egy egészségesnek megteremtett és (betegségből) egészségbe tartó, tökéletes, egyedi és értékes teremtés vagy! Mindenre képes vagy!
– Általános egészségügyi állapotfelmérés – testtömeg, vérnyomás stb. Betegségek, rendellenességek azonosítása – diagnózis – ha szükséges, orvosi segítséggel. Súlyos betegség esetén team szükséges – orvos és táplálkozási szakértő együttműködése,
– Alapállapot felmérése lelki-szellemi szinten, ennek megfelelően, ha szükséges, szakember keresése – az optimálisnál nagyobb mértékű stressz a minőségi fogyást lehetetlenné teheti!
– Légzés, alvás, táplálkozás, cirkadián ritmus, hidegtűrő képesség, természettel és fénykörnyezettel való kapcsolat felmérése – ha szükséges, szakember segítségével: elég, ha csak a cirkadián ritmus felborul, az borít magával minden egyéb tényezőt is: nem fog menni a fogyás sem!
***
Az alábbi lista szűkül az aktuálisan diagnosztizált problémák fényében és súlyával arányosan! MINÉL NAGYOBB A GOND, ANNÁL ELIMINATÍVABB ÉS TERÁPIÁS RENDSZERŰ AZ ÉTREND! A továbbiak egy egészséges testsúly és anyagcsere megőrzésére vonatkoznak❗️
***
– TERMÉSZETES, HELYI, SZEZONÁLIS élelmiszerek fogyasztása,
– Tokától bokáig elfogyasztjuk az állatot,
– Zsírok: szabadtartású esőverte füvön legelő szarvasmarha vesefaggyúja, mangalicazsír (magas hőfok), kókuszzsír, vaj (közepes hőfok) hideg szűretlen olíva, ghee,
– Fehérjék: zsíros-kötőszövetes részek, szabadtartású négylábúak és kapirgálós szárnyasok, tojásaikkal, zsíros folyami, vagy tengeri halak, (közepes méretű, a tápláléklánc közepe táján elhelyezkedő halak), tengeri herkentyűk,
– Szénhidrátok: celluláris, tehát nem feldolgozott szénhidrátforrások – gyökérzöldségek (pl. répa), gumók (pl. zeller), rezisztens keményitőforrások: visszahűtött fehér rizs és burgonya,
– Rostok: főként vízoldható és prebiotikus rostok; leveles zöld zöldségek, tökfélék, cukkini, hámozott kígyóuborka, főzőbanán, kelkáposzta, fermentált zöldségek, keresztesvirágúak (brokkoli, karfiol),
– Tejtermékek (ha ragaszkodsz hozzá): vagy friss/fermentált/rövid ideig érlelt – görög joghurt, kefír, camambert, brie // vagy hosszú ideig érlelt kemény sajtok (parmigiano, cheddar stb.),
– Gyümölcsök esetében szezonalitás, főként bogyós gyümölcsök, több glükózt és kevesebb fruktózt tartalmazó gyümölcsök,
– Olajos “magvak”: makadámiadió, hántolt mandula, egyéb magok kerülése,
– Hüvelyesek és gabonák teljes elkerülése,
– Nyolc-tíz órás időablak (IKÉ), lefekvés előtt két órával nem eszünk, szénhidrátban szegényebb, zsírokban, fehérjékben gazdagabb vacsora,
– Állati élelmiszerek hőkezelését ne vigyük túlzásba (“medium”), a növényeket viszont legtöbbször főzni, párolni, fermentálni – előkezelni – kell, főként az anutriensek révén,
– Édesítőszereket ne használjunk, stevia/kávéskanál méz ritkán, de vegyük figyelembe, hogy az édes íz gátolhatja a fogyást,
– Elmináló fűszerezés: só+1-2 fűszer (bors/zöld és egyéb színes fűszernövények/kurkuma stb.) Allergén fűszerek kizárva (pl. pirospaprika),
– Vizet annyit igyunk, amennyi jól esik.

FONTOS!

1. HA NEM TALÁLUNK HOSSZÚTÁVÚ BÉKESSÉGET TÁPLÁLKOZÁSUNK SORÁN, NEM FOGJUK TUDNI BETARTANI AZ ELVEKET.
2. EGÉSZSÉGÜNK EGY RÉSZE CSAK A TÁPLÁLKOZÁS, FONTOS RÉSZE, AZONBAN NEM MINDENHATÓ ÉS A TÖBBI EGÉSZSÉGI TÉNYEZŐ FIGYELMES VEZETÉSÉT NEM HELYETTESÍTI!
3. A BETEGSÉG KIALAKULÁSÁNAK IDŐTARTAMA ARÁNYOSAN VISZONYUL A GYÓGYULÁSÉHOZ – ÉS GYÓGYULÁS KELL, NEM JAVULÁS!
4. A TÁPLÁLÉK GYÓGYSZER! MINÉL NAGYOBB A PROBLÉMA, ANNÁL DRASZTIKUSABB A TERÁPIA ÉTRENDI RÉSZE!

Hozzászólás

<

tizenhét − 13 =

Scroll to Top