Mennyi fehérjét?

Mennyi fehérjét?

Mindet.
Vicces fotó, de igaz.
A fehérjét étrendünkben érdemes priorizálni, ugyanis nagyon gyakran alábecsüljük az elfogyasztott fehérje mennyiségét.
1. Hízni nem valószínű, hogy fogsz a fehérjétől, – a fehérje túletetéses vizsgálatok (protein overfeeding studies) konzisztensen kimutatták, hogy elég nehéz hízni, ha sok fehérjét fogyasztasz (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5786199/), másrészt
 
2. Ha minőségi szempontból megfelelő és zsírban, kötőszövetben, vagy fehérjében és mikronutriensekben gazdag a forrás (pl. oldalas, máj), az étel elfogyasztását követően a tápanyagéhséged, de vele együtt az energiaéhséged is lecsökken.
 
3. A máj enzimatikus készségét, a sejtjeiben is lezajló fehérje metabolizmus reakcióit pedig elég nehéz túltelíteni. Nagyon nagy mennyiséget kéne hozzá fogyasztani, amellett elképesztően éhesnek kéne lenni…
 
Hogy egyébként 230 g (920 kalória) fehérje valóban telíti-e a máj ammónia -> urea (karbamid) átalakítási reakcióit és ez valóban toxikus ammóniát keringtetne a szervezetben, szerintem kérdéses, érdemes lenne ezt az 1973-as kutatást felülvizsgálni talán (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/4727456/?dopt=AbstractPlus).
230 g fehérje egy 70 kg testtömegű ember esetében 3,2 g/tskg.
 
Jó étvágyat!

Hozzászólás

<

8 + 1 =

Scroll to Top